3 w 1, czyli IV ogólnopolskie Forum Dziekanatów

3 w 1, czyli IV ogólnopolskie Forum Dziekanatów

Jesień to czas, gdy rozpoczynaliśmy rejestrację na ogólnopolskie Forum Dziekanatów. Trochę po to, aby naładować sobie akumulatory przed rozpoczęciem nowego roku akademickiego, a trochę dlatego, że od pierwszej edycji Forum odbywało się w grudniu.

Pandemia pokrzyżowała nam nieco plany organizacyjne. Forum odbędzie się zdalnie – tańcząca część członków Stowarzyszenia z rozrzewnieniem wspomina imprezę integracyjną w klubie Park, która rok temu zwieńczyła pierwszy dzień obrad. Ale formuła zdalna ma też swoje dobre strony – umożliwia udział dowolnej liczbie uczestników i bardziej elastyczne podejście do programu.

Z tego ostatniego zamierzamy skorzystać w szczególności. W tym roku realizujemy formułę 3 w 1, a zatem:

  • Rozpoczynamy nabór referatów na konferencję
  • Organizujemy sesję praktyczną Forum – covidowy narzędziownik
  • A do tego wszystkiego rozpoczynamy rejestrację na całe wydarzenie.

Na razie piszemy to, co najważniejsze i co już jest pewne: IV ogólnopolskie Forum Dziekanatów odbędzie się 7–8 grudnia 2020 r. online. Organizatorami tego wydarzenia są, jak co roku, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie oraz Stowarzyszenie Forum Dziekanatów.

A teraz szczegóły:

Konferencja

Tradycją ogólnopolskiego Forum Dziekanatów jest konferencja poświęcona problematyce funkcjonowania dziekanatów (i coraz częściej innych jednostek administracyjnych uczelni). W tym roku zakładamy, że tematem przewodnim będzie funkcjonowanie w dobie pandemii. Jesteśmy jednak otwarci na inne tematy związane z szeroko rozumianą administracją szkolnictwa wyższego.

Propozycje wystąpień prosimy nadsyłać na e-mail: stowarzyszenie@forum-dziekanatow.pl podając imię i nazwisko, uczelnię i jednostkę, e-mail, tytuł wystąpienia, abstrakt (na około 1000 znaków) i biogram.

Termin nadsyłania abstraktów upływa 16 października 2020 r. O decyzji poinformujemy Państwa do końca października (a może i wcześniej).

Wzorem lat ubiegłych referaty zostaną wydane w recenzowanej publikacji, o ile tylko przejdą pozytywnie procedurę recenzyjną. Poprzednie publikacje z tej serii to:

Sesja praktyczna

Trzy lata temu wspólnymi siłami czterech dziekanatów zorganizowaliśmy seminarium praktyczne – wymianę dobrych praktyk związanych z organizacją pracy w dziekanatach. Seminarium to miało charakter networkingowy – to poszczególni pracownicy dziekanatów uczelni z całej Polski zgłaszali propozycje praktyk wypracowanych przez ich zespoły, albo na ich uczelniach i dzielili się ze sobą pomysłami i rozwiązaniami. Zamierzamy tę formułę powtórzyć.

Zapraszamy do zgłaszania fajnych, ciekawych, dobrych sposobów organizacji pracy i rozwiązań wypracowanych w czasie pandemii. Dobrze wiemy, że przejście na pracę zdalną, praca rotacyjna, zajęcia online i wymogi zachowania bezpieczeństwa zasadniczo wpłynęły na to, w jaki sposób przeoorganizowana zostałą praca jednostek administracyjnych uczelni. Zgłaszać można zarówno praktyki wypracowane oddolnie, jak również sensowne rozwiązania odgórne.

Aby zgłosić dobrą praktykę, należy wypełnić formularz do 28 października 2020 r. O decyzji poinformujemy Państwa do końca października.

Formuła sesji praktycznej będzie polegała na tym, że każda osoba, której praktyka zostanie wybrana, będzie mogła ją przestawić podczas sesji. Zakładamy także czas na dyskusję, pytania i wzajemne inspirowanie się.


Co będzie jeszcze się działo?

Oprócz konferencji i sesji praktycznej planujemy jeszcze sesję specjalną „100 pytań do…” i w tym wypadku możemy już teraz ogłosić, że nasze zaproszenie przyjął Pan Marcin Czaja, dyrektor Departamentu Szkolnictwa Wyższego w MNiSW. Pandemia Covid-19 wywołała sporo zmian w przepisach, więc z pewnością i pytań i odpowiedzi będzie sporo. Podobnie jak w ubiegłym roku, w listopadzie będziemy Państwa pytania zbierać, aby prezentacja w jak największym stopniu odpowiadała na Państwa oczekiwania. Będzie także podobny panel poświęcony sprawom POLonu oraz elektronicznej teczce studenta.

Podczas Forum odbędzie się także doroczny Kongres Stowarzyszenia Forum Dziekanatów – walne dla członków i zachęta dla sympatyków, aby wstąpić w nasze szeregi (jest nas na ten moment 152 z 59 różnych uczelni).

To jeszcze nie koniec atrakcji w programie – kilka jego elementów nadal ustalamy, a jak tylko ustalimy – dopiszemy je.

 

Rejestracja

 Z rejestracją można oczywiście czekać na szczegółowy program całego wydarzenia, który pojawi się najpewniej na początku listopada. Można jednak zaufać nam w ciemno i rejestrować się już teraz – zapraszamy!

A oto formularz rejestracyjny. Na tej podstawie wyślemy do Państwa na poczatku grudnia linki do poszczególnych części naszgeo wydarzenia.

Do zobaczenia wkrótce w wirtualnej przestrzeni SGH!

The following two tabs change content below.
dr hab., prezes Stowarzyszenia Forum Dziekanatów; profesor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, kierownik Zakładu Bliskiego Wschodu i Azji Środkowej, w latach 2012-2020 prodziekan Studium Magisterskiego; inicjatorka ogólnopolskiego Forum Dziekanatów. Współautorka m.in. monografii "Dziekanaty na wyższych uczelniach" (2018) oraz współredaktorka książki "Dziekanaty w procesie zmian" (2019).

Ostatnie wpisy Katarzyna Górak-Sosnowska (zobacz wszystkie)