Miniszkolenia – nowa inicjatywa sekcji edukacyjnej Stowarzyszenia Forum Dziekanatów

Miniszkolenia – nowa inicjatywa sekcji edukacyjnej Stowarzyszenia Forum Dziekanatów

W kwietniu odbyła się pierwsza edycja miniszkoleń organizowanych przez członków Stowarzyszenia Forum Dziekanatów przeznaczonych dla członków i sympatyków Stowarzyszenia. Spotkania pogrupowane zostały w dwa cykle sprofilowane na rozwój kompetencji miękkich i twardych. Szkolenia były bezpłatne i odbywały się on-line, dzięki temu mogli wziąć w nich udział przedstawiciele z różnych uczelni z całego kraju.

Pierwszy cykl 25 minutowych spotkań zorganizowany został pod hasłem “W kwadrans o lepszej pracy”. Poprowadziła go Maria Cywińska dyrektorka administracyjna na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.

  • Pierwsze szkolenie odbyło się 12 kwietnia. Prowadząca poruszyła temat jakże bliski każdemu pracownikowi administracji Uczelnianej – Jak pisać maile, żeby ktoś przeczytał i odpowiedział?  Uczestnicy dowiedzieli się, jakie elementy powinien zawierać e-mail, by zainteresować i zaangażować odbiorcę, a także, by zachęcić go do podjęcia działania – odpowiedzenia na prośbę lub zapytanie. Po tym instruktarzu maile wysyłane przez uczestników z pewnością nie będą takie, jakie były wcześniej.
  • Drugie szkolenie odbyło się 19 kwietnia i dotyczyło zagadnienia ważnego i trudnego dla każdego pracownika. Była to próba odpowiedzenia na pytanie: Kiedy i jak prosić o podwyżkę?. Można było dowiedzieć się: kiedy warto porozmawiać o podwyżce, by rozmowa przyniosła oczekiwany skutek, jakie argumenty przygotować, w jaki sposób poprowadzić rozmowę, a także, że nie należy poddawać się w swoich staraniach. Prezentacja wywołała ciekawą dyskusję. Prowadząca i uczestnicy chętnie dzielili się swoimi doświadczeniami i wrażeniami z rozmów w sprawie podwyżek. Były to spojrzenia z dwóch stron: gdy to oni prosili przełożonego o podwyżkę i gdy to oni, jako kierownicy, byli proszeni o przyznanie pracownikowi podwyżki. Ta druga sytuacja wbrew pozorom okazała się wcale nie mniej kłopotliwa, gdyż często kierownik działu nie ma własnej puli na podwyżki i niejednokrotnie nie może spełnić prośby pracownika.
  • Trzecie z tego cyklu szkoleń odnosiło się do problemu ważnego właśnie teraz, gdy praca odbywa się nie tylko w biurze, ale także w domu. Jak zorganizować sobie pracę zdalną i nie oszaleć? to często zadawane pytanie stało się tematem ciekawej wymiany myśli i doświadczeń na spotkaniu, które odbyło się 26 kwietnia i zakończyło cykl spotkań „W kwadrans o lepszej pracy”.  

Drugi cykl obejmował 45 minutowe warsztaty z obsługi programów komputerowych. Spotkania poprowadziła Katarzyna Rynkowska kierowniczka dziekanatu Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego.

  • 14 kwietnia odbyło się szkolenie „Outlook na co dzień”, na którym prezentowane było tajniki tego popularnego programu pocztowego. W interesujący sposób przedstawione zostały zarówno funkcje dotyczące wysyłania korespondencji (indywidualnej i seryjnej), jak i prowadzenia kalendarza spotkań. Można było zdobyć wiele wartościowych i pomocnych informacji. Dla wielu uczestników była to inspiracja do zastosowania nowej wiedzy i uporządkowania korespondencji elektronicznej.
  • Drugie szkolenie odbyło się 21 kwietnia i było jakże trafnie zatytułowane ”Excel w pigułce”. Limit miejsc na ten warsztat wyczerpał się już niedługo po ogłoszeniu rejestracji. Na spotkaniu prowadząca omówiła i pokazała stosowanie różnych funkcji arkusza kalkulacyjnego – była mowa m.in. o formatowaniu warunkowym, o formułach, filtrach, tabelach przestawnych i ich możliwym zastosowaniu w pracy dziekanatu.

Spotkania pozwoliły na budowanie wspólnoty poprzez dzielenie się doświadczeniem i wiedzą. Umożliwiły wzajemną wymianę informacji i wspólną naukę.

Formuła miniszkoleń organizowanych przez członków Stowarzyszenia Forum Dziekanatów dla członków i sympatyków Stowarzyszenia cieszyła się dużym zainteresowaniem. Dlatego w SFD powstała nowa sekcja – sekcja edukacyjna, w której będziemy wspierać Wasze inicjatywy mające na celu podnoszenie kwalifikacji i nabywanie nowych kompetencji poprzez naukę, samodoskonalenie i wymianę doświadczeń.

The following two tabs change content below.

Barbara Mroczkowska

Kierownik Biura Organizacji Kształcenia Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie