ChatGPT – ewolucja czy rewolucja?

ChatGPT – ewolucja czy rewolucja?

Poniższy tekst powstał z wykorzystaniem ChatGPT

ChatGPT to zaawansowany model językowy opracowany przez OpenAI, który może odpowiadać na różnorodne pytania, generować teksty i wiele więcej. W ostatnich miesiącach ChatGPT stał się tematem licznych dyskusji w środowisku edukacyjnym, ponieważ ma on potencjał do rewolucjonizowania sposobu, w jaki uczymy się i nauczamy. Jednak nie tylko nauczyciele i uczniowie, ale również naukowcy, inżynierowie oraz biznesmeni zastanawiają się nad tym, czy ten nowy system chatbotów jest ewolucją czy rewolucją.

ChatGPT to rewolucja w dziedzinie interakcji człowiek-komputer. Do tej pory większość systemów chatbotów była oparta na sztywnych regułach, co oznaczało, że chatbot mógł tylko odpowiadać na pytania, na które został zaprogramowany tzn. pytanie zostało przewidziane przez zespół realizujący projekt. ChatGPT wykorzystuje jednak technologię uczenia maszynowego, co oznacza, że jest w stanie uczyć się na podstawie doświadczenia i dostosowywać swoje odpowiedzi do indywidualnych potrzeb użytkownika.

ChatGPT to także ewolucja w dziedzinie sztucznej inteligencji. System ten wykorzystuje zaawansowane technologie uczenia maszynowego, takie jak sieci neuronowe i głębokie uczenie, aby nauczyć się języka naturalnego i rozumieć ludzką mowę. ChatGPT jest w stanie nauczyć się wielu języków i dostosowywać się do różnych kontekstów, co czyni go bardzo wszechstronnym, inteligentnym i gotowym do wielu wyzwań.

Jednak, pomimo swojego potencjału, ChatGPT wciąż jest nową technologią i wymaga dalszych badań, aby ocenić jego skuteczność i wpływ na sektor edukacyjny. Zanim ChatGPT zostanie w pełni wdrożony w systemie edukacyjnym, należy rozwiązać problemy etyczne związane z jego użytkowaniem.

Akademia Leona Koźmińskiego przygotowała rekomendację dla uczelni traktując nową technologię jako szansę rozwoju dla studentów oraz edukacji: Rekomendacje Akademia Leona Koźmińskiego ChatGPT

Wychodząc naprzeciw wyzwaniom i pytaniom środowiska edukacyjnego, serdecznie zapraszamy na konferencję/debatę „ChatGPT w edukacji: ewolucja czy rewolucja?”. Organizatorem konferencji jest Akademia Leona Koźmińskiego we współpracy z firmą Microsoft oraz Ministerstwem Edukacji i Nauki w partnerstwie Stowarzyszenia Forum Dziekanatów.

W ramach zaplanowanych modułów będzie prowadzona dyskusja, w której wezmą udział eksperci i badacze sztucznej inteligencji, przedstawiciele administracji publicznej, specjaliści z Ministerstwa Edukacji i Nauki, nauczyciele oraz kadra akademicka, władze uczelni oraz zaproszeni goście. Całość spotkania będzie moderowana przez prof. ALK dr hab. Aleksandrę Przegalińską – Prorektor ds. Współpracy z Zagranicą i ESR Akademii Leona Koźmińskiego oraz Pawła Jakubika – Dyrektora ds. Transformacji Cyfrowej w Chmurze Microsoft. Tematy poruszane podczas konferencji będą dotyczyć różnych aspektów ChatGPT, takich jak jego wpływ na nauczanie i uczenie się, możliwości zastosowania w automatyzacji zadań związanych z edukacją oraz co oznacza z perspektywy Pracownika oraz Wykładowcy wejście nowej technologii na rynek a także problematyki związanej z kwestiami etycznymi i prawami autorskimi.

W programie między innymi zostaną poruszone takie tematy jak:

  • Zastosowanie sztucznej inteligencji w edukacji z perspektywy pracownika oraz studenta
  • Nowoczesne metody nauczania z wykorzystaniem technologii AI
  • Jak sztuczna inteligencja zmienia rynek pracy
  • W jaki sposób nowa technologia może być wykorzystana nie tylko w procesie edukacji, ale również przy obsłudze studenta.
  • Jak studenci i uczniowie mogą korzystać z technologii opierającej się na sztucznej inteligencji.

Konferencja odbędzie się 16 marca 2023 r. o godz. 12:30 w Akademii Leona Koźmińskiego (ul. Jagiellońska 59 w Warszawie, aula LK w budynku C). Będzie to najlepsza przestrzeń na zadawanie pytań prelegentom i interaktywną wymianę myśli z innymi uczestnikami.

Dodatkowo dla osób, które nie będą mogły uczestniczyć w spotkaniu stacjonarnym będzie możliwa obecność online, co pozwoli na swobodne uczestnictwo z dowolnego miejsca.

Szczegóły i program dostępne są pod linkiem: Szczegóły debaty

Link do rejestracji: Zapisz się

Serdecznie zapraszamy do udziału!

Dariusz Wronikowski – Sekcja informatyczna Stowarzyszenia Forum Dziekanatów

oraz Zespół organizacyjny konferencji „ChatGPT w edukacji: ewolucja czy rewolucja?”